Siirry sisältöön

Tulokset haulle: driving i finland

29 hakutulosta
...Lapsi oppii liikenteessä parhaiten siellä itse kulkiessaan. Aikuisen antama esimerkki on tärkeää, jotta lapsi oppii turvallisen liikkumisen. Turvallisen koulumatkan suunnittelu ja harjoittelu Liikenteessä Yläkoululainen liikenteessä Vanhemmilla on suuri vaikutus nuorten...
Lue lisää
...A., & Macarthur, C. (2014). Prevention of bicycle-related injuries in children and youth: a systematic review of bicycle skills training interventions.Injury Prevention,20(3), 191–195. Salenius S. 2022. OTI-pyöräilyraportti 2022. Onnettomuustietoinstituutti OTI....
Lue lisää
...lisääviä elementtejä. Pian syntyi laaja yhteisymmärrys siitä, että järjestelmä ei toimi. Onnettomuuksiltakaan ei vältytty. Vuonna 2020 poikkeuslupakuljettajien ajamissa onnettomuuksissa kuoli kymmenen ihmistä. Vaikka yhden vuoden perusteella ei voi yleistää liiaksi,...
Lue lisää
...sähköpotkulaudoissa, miksei henkilöautoissa? Kysy lisää Jyrki Kaistinen Suunnittelija Aikuiset, myönteinen vuorovaikutus 020 7282 345 (maksullinen) 050 3385 453 [email protected] Pasi Anteroinen Toimitusjohtaja 020 7282 350 (maksullinen) 040 767 3737 [email protected]...
Lue lisää
...maailman. Kokemattomuus, kypsymättömyys ja nuorten elämäntapa altistavat riskeille liikenteessä. Valtaosa nuorista toimii arjen jokapäiväisessä liikenteessä asiallisesti ja vastuullisesti. On silti oletettavissa, että nuorten ikäryhmässä huomattavan suuri osa toimii myös silloin...
Lue lisää
...31.10. Ilmoittaudu läsnä- tai etäosallistujaksi tämän linkin kautta. Tilaisuus on maksuton. Ohjelma 9.00 Aamukahvi 9.30 Päivän avaus.Yli-insinööri Timo Repo, Opetushallitus. 9.40 Ajokyvyn arvioimisen eri työkalut. Erityisasiantuntija, lääkäri Petteri Harjuvaara, Traficom....
Lue lisää
...8 tutkimuksessa pyöräilykypärälain myötä pyöräilyn määrä sekä lisääntyi että väheni. 2 tutkimuksessa pyöräilykypärälaki vähensi pyöräilyä. Radun & Olivier (2018) osoittivat lisäksi, että Suomen pyöräilykypärälaki ei ole syy pyöräilyn kulkutapaosuuden pieneen...
Lue lisää
...huomiota. Siksi nollavision kannalta on tärkeää, että turvallisuustoimet mitoitetaan heikoimman ja suojaamattomimpien liikkujien kuten iäkkäiden ja lasten mukaisesti. Modernitieliikenteenturvallisuustyö lähtee siitä, että inhimillinen virhe ei saisi johtaa kuolemaan tai vakavaan...
Lue lisää
...carousel.label.prev carousel.label.next Liikenteessä Turvallisen koulumatkan suunnittelu ja harjoittelu Lapsi oppii liikenteessä parhaiten siellä itse kulkiessaan. Aikuisen antama esimerkki on tärkeää, jotta lapsi oppii turvallisen liikkumisen. Turvallisen koulumatkan suunnittelu ja harjoittelu...
Lue lisää
...vamma ei aina näy päällepäin, mutta se voi vaikuttaa esimerkiksi tasapainoon, havainnointiin ja arviointikykyyn. Nämä seikat puolestaan vaikuttavat toimimiseen liikenteessä, esimerkiksi siihen, miten tien voi ylittää turvallisesti. Väliaikaisreittien esteettömyys ja...
Lue lisää
...turvavyöt kiinnitettyinä. Turvavyön käyttö on tärkeää sekä etu- että takapenkillä. Takapenkillä ilman turvavyötä matkustava on vaaraksi itsensä lisäksi edessään istuvalle. ”Ilman turvavyötä takapenkillä matkustava voi aiheuttaa viisinkertaisen kuolemanriskin turvavyötä käyttävälle...
Lue lisää
...ajettaessa, turvavälin tulisi olla vähintään puolet nopeudesta eli 20 metriä. Liikenneturvan kyselyyn* vastanneista autoilijoista alle puolet tiesi vastauksen oikein. Vastaajista 54 prosenttia uskoi, että riittävä turvaväli olisi noin 8–13 metriä....
Lue lisää